Sy linne

Ytterligare ett linne i samma mönster som kommer snart på www.sykurser.se

Kommentarer

  1. Jag sydde ett linne.....Jisses va det såg roligt ut..Som en uppstoppad korv....Så jag kollade in din kurs på mönsterändring och det blev supersnyggt linne som jag förlängde till en klänning!!!Mvh Titti!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en tight modell som även är ganska lång.. men du tyckte att mönstret var för tight och långt? Vilken storlek valde du? Vilka ändringar gjorde du?.. eller förlängde du bara? All info är av intresse:)

    SvaraRadera
  3. Hoj! Jag klippte mönstret som du visade nertill och förlängde den 21 cm på längden.Bredden blev kanske en 1/2 cm upptill och en 10 cm nertill...Jag skickar ett kort så ser du.Men den e inte riktigt klar!!!Det ska bli stolpfickor åsså!!!Mvh titti!!

    SvaraRadera
  4. Låter spännande:) Det är även otroligt viktigt att man använder ett tyg med mycket stretch när man syr dessa tighta modeller. Man kan alltid gämföra mönstret med ett plagg som man vet passar på vidden, i liknande tyg och välj storlek efter det. Men det är ju också olika vad man gillar. Ser fram emot bilden på din kreation:)

    SvaraRadera
  5. Så där ja!! Jag skickade bilden till dig och även om den inte är struken så tycker jag att det blev ok!Det är ett strechigt tyg och jag har gjort ett par tigths och ett par mysbyxor med vidd..Supersköna!Mvh Titti!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg